StoryEditor

CuTE: Kultywowanie smaku Europy

26.08.2020., 11:14h
Rusza nowa kampania informacyjno-promocyjna mająca na celu przekonanie Europejczyków do zmiany nawyków żywieniowych, m.in. poprzez zwiększenie codziennego spożycia owoców i warzyw. Wśród wyróżnionych, objętych promocją europejskich produktów znalazły się także polskie jabłka.
Kampania „CuTE: Kultywowanie smaku Europy” będzie prowadzona do 2021 r. przez FruitVegetablesEUROPE (EUCOFEL) – Europejskie Stowarzyszenie Producentów Owoców i Warzyw, a współfinansowana jest przez Unię Europejską (łączny budżet to oko 4,8 mln euro). Jej celem jest zwiększenie wśród konsumentów wiedzy na temat metod produkcji oraz właściwości europejskich owoców i warzyw na rynku wewnętrznym. Obok FruitVegetablesEUROPE, które koordynuje program, udział w kampanii biorą: Francuskie Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków (AOPn Tomates et Concombres), Francuskie Stowarzyszenie Producentów Truskawek (AOPn Fraise), Stowarzyszenie Organizacji Producentów Owoców i Warzyw w Andaluzji (APROA), Greckie Stowarzyszenie Eksporterów Owoców, Warzyw i Soków (INCOFRUIT) oraz polski partner projektu – Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw (KZGPOiW). Działania prowadzone są w 5 krajach UE: Polsce, Niemczech, Francji, Hiszpanii i Grecji.

– Kluczowe w kampanii „CuTE: Kultywowanie smaku Europy” jest zaprezentowanie Europejczykom wartości, jakimi kierują się producenci sektora owocowo-warzywnego w Unii Europejskiej. Wartości te są oparte na jakości, identyfikowalności i bezpieczeństwie żywnościowym. Ponadto producentom zależy na zrównoważonym rozwoju gospodarczym, społeczno-zawodowym i środowiska naturalnego. Cieszymy się, że Polska jako jeden ze światowych liderów w produkcji i eksporcie jabłek, może brać czynny udział w działaniach promocyjnych, wynikających z połączonych sił producentów owoców i warzyw z wielu krajów Unii. To bardzo ważne, aby konsumenci poznali polskie jabłka, których najwyższa jakość, smak i wartości odżywcze sprawiają, że nasi producenci należą do absolutnej światowej czołówki. Jesteśmy przekonani, że długotrwałe działania promocyjne wpłyną na zwiększenie konsumpcji naszych owoców na rynku krajowym i unijnym – mówi Witold Boguta, Prezes Zarządu Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.
25. kwiecień 2024 13:23