Rynek

Pink Lady zauważa spadek sprzedaży jabłek w UE

W sezonie 2018/2019 firma na rynku europejskim sprzedała 170 tys. ton jabłek, podczas gdy w 2017/2018 liczba ta wynosiła 178 tysięcy ton.

Fot. East-Fruit

Firma Pink Lady odnotowała spadek sprzedaży jabłek popularnej marki na rynku UE na tle ogólnego spadku konsumpcji jabłek w Europie. Według statystyk z europejskiego oddziału Pink Lady, w sezonie 2018/2019 zostało sprzedanych 170 tysięcy ton jabłek, podczas gdy w 2017/2018 liczba ta wynosiła 178 tysięcy ton. Jako jeden z czynników, który wpłynął na sprzedaż, firma wskazała niekorzystne warunki pogodowe w okresie zbiorów. Przedstawiciele firmy zauważyli, że pomimo spadku sprzedaży, Pink Lady utrzymuje stabilną pozycję na trudnym rynku UE.

W szczególności wzrost sprzedaży jabłek Pink Lady zaobserwowano w Holandii (+ 15%; do 10 tys. Ton), Francji (+ 14%; do 22,2 tys. Ton) i Wielkiej Brytanii (+ 9%; do 33 tys. Ton) . Wzrosła również sprzedaż owoców w Irlandii (+ 5%), Niemczech (+ 1,5%) i Francji (+ 0,8%). Tym samym firma kończy sezon pozytywnie. Firma wyjaśnia swój sukces na rynkach Niemiec, Hiszpanii i Belgii udanej kampanii marketingowej marki Pinkids. Sprzedaż jabłek pod tą etykietą wzrosła o 20%. Ponadto rośnie świadomość marki. W 7 krajach na 10 popularność marki przekroczyła 80%. Na przykład w Belgii jabłka Pink Lady są znane 81% konsumentów, w Irlandii – 92%, w Danii – 89%.

Maciej Kania
Źródło: East-Fruit.com

Zobacz także

Zobacz wszystkie

POZOSTAŁE TYTUŁY WYDAWNICTWA

Hortpress Sp. z o. o. | Realizacja Azure

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody