r e k l a m a

Partner serwisu


Rynek

Postawili na zdrową żywność

Producent Frupeco przetwarza owoce dla celów sprzedaży detalicznej i gastronomii od lat. Od niedawna realizowany jest jednak nowy projekt, który ma ułatwić ale przede wszystkim zachęcić do częstszego spożywania owoców. To prawdziwy hit rynku belgijskiego.

Firma Frupeco jest rodzinnym interesem. Obecnie prowadzą ją dwaj bracia - Wim i Bart Lammertyn, którzy przejęli ją od ojca w 1995r. Nastawienie przedsiębiorstwa na produkcję owocową odbywało się etapami. Obecnie w ofercie firmy znajduje się szeroka gama świeżych owoców i sałatek owocowych. Przekąski owocowe sprzedawane są pod marką SnackyFruit.

Frupeco mieszczące się w zachodniej Flandrii dostarcza owoce w formie plasterków do dystrybucji hurtowej, konsumpcji masowej i usług gastronomicznych do sprzedaży firmom w tym piekarniom, sieciom fast food, supermarketom czy hotelom. Owoce w plasterkach i sałatki oferowane są w dużych i małych opakowaniach. Z uwagi na coraz większe wymagania klientów, firma planuje poszerzyć asortyment o inne kompozycje oraz zróżnicowane opakowania. Zauważalny jest rosnący popyt na produkty specjalne, trudne do przetworzenia tj. kokos, mango czy granat. Jest to duże wyzwanie, ale także szansa rozwoju dla Frupeco. Firma ma co prawda nadal w ofercie sałatki owocowe na soku, ale wyraźnie wzrosła produkcja świeżych sałatek.

Nadal ważną częścią produkcji są obrane i porcjowane w plasterki jabłka. Frupeco prowadzi własną uprawę jabłoni i grusz, co znacznie skraca łańcuch produkcji i dostaw. Firmie nie jest obojętne także środowisko naturalne:
"Mamy panele słoneczne i resztki strumieni idą do fermentu. Niemal 90% naszej energii jest zielona. Ponadto ścieki są oczyszczane przez krajobraz trzcinowy. Mamy nadzieję, że w przyszłości będziemy mogli oczyszczać ścieki w całości, dzięki czemu możliwe będzie ich ponowne wykorzystanie w procesie produkcyjnym. Chcemy jak najszybciej zamknąć łańcuch dostaw - wyjaśnia Wim.

Oprócz jabłek i gruszek, w ofercie znajdują się także inne owoce kupowane od lokalnych producentów lub pochodzące z importu. Są to zasadniczo owoce pierwszej klasy jakości. Sprzedaż charakteryzuje sezonowość, co przekłada się na oferowane produkty. Frupeco ma całoroczny dostęp do najlepszych melonów i ananasów, ale inne gatunki jak brzoskwinie, nektarynki, truskawki czy jagody są produktami sezonowymi.

Nowym nurtem w firmie jest projekt Fruityou. Jest to oferta przeznaczona dla biur, szkół, a także podczas różnego rodzaju eventów. Koncepcja projektu dotyczy konsumowania owoców "na miejscu". Owoce oferowane są za pomocą specjalnych automatów, w formie skrzynek czy koszów owocowych. W asortymencie znajdują się sałatki owocowe, koktajle, soki i porcjowane przekąski. Projekt Fruityou skupia się przede wszystkim wokół zdrowej żywności.

"Chcielibyśmy zobaczyć, że rodzice zachęcają swoje dzieci do wybierania owoców w miejsce niezdrowych przekąsek. Świadomość wzrasta częściowo dzięki mediom, które przywiązują większą uwagę do promowania zdrowej żywności. Jednak nadal jest jeszcze wiele do zrobienia. Ostatecznie to konsument decyduje sam o sobie, ale można mu pomóc poprzez zachęcanie. Subskrypcja to sposób na ułatwienie dostępu do owoców i owocowych przekąsek" - dodaje z nadzieją Wim Lammertyn.

Żródło: freshplaza.com

Galeria zdjęć

Tagi:

Zobacz także

r e k l a m a

r e k l a m a

Sad Nowoczesny 11/2017
Zakładamy sad