Relacje

Debiut piwa borówkowego

Na trwających w Berlinie (7–9 lutego) targach Fruit Logistica polscy producenci borówki zaprezentowali Salamander Blueberry Berliner Weisse, piwo warzone wspólnie z piwowarami Browaru Stu Mostów. Premiera była okazją do promocji walorów smakowych borówki. 

Wydarzenie odbyło się na stoisku organizacji Polish Berry Cooperative. Gośćmi honorowymi byli Dorota Białczak z Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, I Radca Ambasady RP w Berlinie; Witold Boguta, prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw; poseł Mirosław Maliszewski, prezes Związku Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej.

– Dziś wznosimy toast za sukces plantatorów i piwowarów, dwóch branż, które łączy bezkompromisowe podejście do smaku i które są wizytówką sektora – mówiła Dominika Kozarzewska, Prezes Grupy „Polskie Jagody”, członek PBC. – Wielkim osiągnięciem producentów borówki jest schładzanie owoców w ciągu 30 min. od zbioru. Tak zbierana borówka dłużej zachowuje świeżość i może być eksportowana nawet na bardzo odległe rynki. Trafia do najbardziej wymagających konsumentów w 25 krajach na czterech kontynentach. Korzystamy z każdej formy transportu: lądowego, lotniczego, morskiego.

– Jest to też rewolucja dla branży piwowarskiej. Na całym świecie od piwa oczekuje się naturalnych składników, które nadają mu lepszy aromat i smak. W osiągnięciu tego celu pomaga nam znakomita opinia o polskiej żywności – powiedział w imieniu Browaru Stu Mostów Grzegorz Ziemian.

– Wspólna promocja z piwowarami ma konkretny cel – pokazanie w niekonwencjonalny sposób pełni walorów smakowych borówki i zwiększenie skali jej ekspansji. Sukces polskich producentów borówki jest od kilku lat widoczny i powszechnie doceniany. Forma promocji pokazała innowacyjność produktową i narodową tożsamość – mówi Mariusz Kędzia z wielkopolskiej Berry Group, członek PBC.

Polish Berry Cooperative jest największym producentem borówki w Europie i liderem w jej eksporcie na rynek azjatycki. PBC tworzą trzy grupy producentów borówki: Berry Group z Wielkopolski, Podkarpacka Grupa Producentów Borówki ELLIOT oraz „Polskie Jagody” z Lubelszczyzny. Ich współpraca skoncentrowała się na sprostaniu wyzwaniom jakościowym. Sformułowano „Siedem Zasad Dobrego Zbioru” i system szkoleń, których rezultatem jest najbardziej rygorystyczny standard zbioru borówki na świecie. – Świeżość myślenia i nasza otwartość na potrzeby klientów zaowocowały nowymi opakowaniami i stworzeniem marki Berry Good. Dziś wokół wyzwań i szans, jakie stoją przed polską borówką, integrujemy tych, którzy doceniają jej jakość – mówiła Dorota Zęgota, prezes Podkarpackiej Grupy Producentów Borówki ELLIOT, członek PBC.

Browar Stu Mostów jest liderem w eksporcie i ilości międzynarodowych projektów kooperacyjnych. Współpracuje z czołówką europejskich browarów. Obecnie jest jednym z bardziej doświadczonych w Polsce browarów wykorzystujących owoce jako dodatek do swych produktów.

– Jako liderzy zagranicznej ekspansji chcemy zwrócić uwagę na sukcesy polskiej borówki i piwowarstwa rzemieślniczego. Wszyscy korzystamy z dobrej opinii o polskiej żywności i rzemiośle. Widzimy sens współpracy naszych branż – podkreślił Dariusz Zęgota z Grupy ELLIOT, członek PBC.

Więcej o działalności Polish Berry Cooperative można przeczytać w pierwszym numerze miesięcznika „Owoce Jagodowe".    

Źródło: materiały prasowe Polish Berry Cooperative

Zdjęcia do artykułu

Berry Good
Berry Good
Berry Good
Berry Good

Zobacz także

Zobacz wszystkie

POZOSTAŁE TYTUŁY WYDAWNICTWA

Hortpress Sp. z o. o. | Realizacja Azure