r e k l a m a

Partner serwisu


Relacje

Lidl zaufał Jabłkom Grójeckim

Podczas śniadania prasowego „Zdrowie z polskiego sadu” (11 maja, Mała Wieś) podsumowano dotychczasową współpracę Stowarzyszenia Sady Grójeckie z siecią handlową Lidl. Wzięli w nim udział przedstawiciele Stowarzyszenia Sady Grójeckie, sieci handlowej Lidl Polska, certyfikowani producenci owoców oraz dziennikarze i blogerzy kulinarni.

Sieć handlowa Lidl stawia wysokie wymagania co do jakości i bezpieczeństwa sprzedawanej żywności. Dopuszczalne przez nią pozostałości substancji czynnych stanowią maksymalnie 1/3 norm obowiązujących w Unii Europejskiej. Te rygorystyczne kryteria spełniają Jabłka Grójeckie ChOG.

Jabłka Grójeckie są zarejestrowane jako produkt regionalny w systemie Chronione Oznaczenie Geograficzne (ChOG). Pod tą marką kryje się 27 odmian podstawowych i ich sporty. – W Stowarzyszeniu Sadów Grójeckich zrzeszonych jest już ponad 400 producentów, ale nadal jesteśmy otwarci na współpracę z nowymi członkami – mówiła Magdalena Wrotek-Figarska ze Stowarzyszenia Sady Grójeckie. – Wszystkie jabłka sprzedawane pod naszą marką są klasy extra lub klasy I, a ponadto spełniają minimalne wymagania dotyczące wybarwienia, wielkości oraz jędrności miąższu w czasie sprzedaży. Dodatkowo panujący w regionie mikroklimat wpływa korzystnie na procesy fizjologiczne zachodzące w roślinach, dzięki czemu Jabłka Grójeckie mają kwasowość o około 5% wyższą od średniej u poszczególnych odmian (wartość ta zależy oczywiście od przebiegu pogody w danym sezonie wegetacyjnym).

– Wdrożone i certyfikowane w gospodarstwach systemy jakości i bezpieczeństwa żywności opierają się na planowaniu produkcji w taki sposób, aby osiągnąć plon bardzo dobrej jakości przy jak najmniejszej ingerencji w środowisko – mówił Adam Pajewski, przedstawiciel grupy producentów owoców Rajpol oraz członek zarządu Stowarzyszenie Sady Grójeckie. – Dlatego tak ważne jest dla nas odpowiednie przewidywanie i planowanie produkcji. Doskonałym przykładem takiego działania jest dobór odmian mało wrażliwych lub wręcz odpornych na choroby, który pozwala ograniczyć stosowanie środków ochrony roślin. Oczywiście wszystkie zabiegi muszą być uzasadnione – są oparte o sygnalizację chorób i szkodników prowadzoną przez niezależną firmę doradczą lub monitoring sadów wykonywany przez samych sadowników.

Spotkanie było też okazją do podsumowania 3-letniej kampanii promocyjnej Trzy Znaki Smaku, która zakończyła się wiosną ubiegłego roku. Objęła ona takie działania, jak spotkania z mediami, blogerami, akcje edukacyjne, uczestnictwo w targach, na festiwalach, organizowanie różnego rodzaju pokazów i degustacji. Celem przedsięwzięcia było szerzenie wiedzy na temat wspólnotowego systemu ochrony produktów regionalnych i tradycyjnych, a także promocja znakowanych w tym systemie produktów spożywczych. – Akcja pomogła zwiększyć rozpoznawalność marki Jabłko Grójeckie ChoG na terenie całej Polski – mówiła Dorota Kubuj, koordynator kampanii Trzy Znaki Smaku. –W listopadzie 2016 r. głosem internautów Jabłka Grójeckie ChOG zostały wybrane produktem roku Trzech Znaków Smaku.

Tekst i zdjęcie: A. Okła

Tagi:

r e k l a m a



r e k l a m a

Sad Nowoczesny 11/2017
Zakładamy sad