Najczęściej kupowane produkty ekologiczne to warzywa i owoce

Najczęściej kupowane produkty ekologiczne to warzywa i owoce

Aż 68 proc. polskich konsumentów uważa, że produkty bio są zbyt drogie i niemal tyle samo kupuje takie produkty sporadycznie. Jednocześnie oferta eko i bio w sklepach dynamicznie rośnie.

O sprawie pisze „Rzeczpospolita”, powołując się na badania firmy IQS. Wynika z nich, że 67 proc. konsumentów sporadycznie kupuje produkty bio, 19 proc. robi to rzadko, a 14 wcale ich nie kupuje. Dla trzech czwartych konsumentów takie produkty kojarzą się przede wszystkim z wysoką ceną. Dopiero w dalszej kolejności pojawia się kwestia zdrowia, naturalności czy prostego składu.
 
Jeżeli już kupujemy produkty bio, to najczęściej w koszyku lądują warzywa i owoce (59 proc.), jajka (54 proc.) oraz nabiał (59 proc.).
 
Mimo wysokich cen półki eko i bio w sklepach nadal rosną. Jak wynika z badania firmy IQS, siecią która najbardziej upowszechnia biotrend jest Lidl. To właśnie z nią 29 proc. badanych kojarzą się wyroby bio. Na dalszych miejscach znalazła się Biedronka (11 proc.) i Carrefour (8 proc.). Dziennik zwraca jednak uwagę, że ta ostatnia sieć uruchomia ostatnio w Warszawie koncept Carrefour Bio, rozwija się także sieć Bio Family.
 
Zdaniem ekspertów z IQS potencjał dla tej kategorii produktów jest duży, wyroby bio chciałoby kupować 62 proc. ankietowanych, barierą jest jednak cena. W związku z tym „bio” stało elementem segregacji żywieniowej, dzieląc konsumentów na takich którzy mogą sobie pozwolić na zakup produktów z tej kategorii oraz takich, którzy omijają tego typu ofertę sklepową.

Źródło: www.wiadomoscihandlowe.pl

Komentarze

Podobne artykuły

Sad Nowoczesny

9/20

KUP PRENUMERATĘ ZOBACZ E-WYDANIE

PogodaPoznań

temp. min./max.

9°C/11°C

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody