Sady Grójeckie: Współpraca kluczem do sukcesu

Sady Grójeckie: Współpraca kluczem do sukcesu

Stowarzyszenie Sady Grójeckie zajmuje się promocją i sprzedażą Jabłek Grójeckich z Chronionym Oznaczeniem Geograficznym (ChOG). Są to jabłka klasy premium, uprawiane na ściśle wyznaczonym obszarze powiatu grójeckiego i gmin ościennych. O sukcesach Stowarzyszenia i o tym, na ile Jabłka Grójeckie są przygotowane do walki o rynek, mówi prezes MACIEJ MAJEWSKI, w rozmowie z Kamilą Szałaj.

Kamila Szałaj: Stowarzyszenie Sady Grójeckie działa prężnie już od ponad 10 lat, promując i sprzedając Jabłka Grójeckie. Niewątpliwie waszym największym sukcesem jest wpisanie w 2011 r. Jabłka Grójeckiego do unijnego rejestru jako Chronione Oznaczenie Geograficzne.


Maciej Majewski: Tak, to rzeczywiście ogromy sukces, który daje nam niebywałą przewagę konkurencyjną i stawia nasze jabłko na równi z hiszpańskimi oliwkami czy włoskimi serami. Stworzyliśmy markę o silnych podwalinach i tradycji sięgającej czasów królowej Bony, która 500 lat temu założyła w okolicach dzisiejszego Grójca sady jabłoniowe. Pod marką „Jabłka Grójeckie ChOG” kryje się 27 odmian jabłek. Te najbardziej znane to Gala, Jonagold, Golden Delicious, Red Jonaprince oraz Ligol. Konsumenci bardzo chętnie sięgają po te owoce – cenią wyjątkowy smak i rumieniec, który zawdzięczają unikalnym warunkom glebowym i klimatycznym. 

Otrzymanie unijnego certyfikatu niewątpliwie zwiększyło atrakcyjność i rozpoznawalność Jabłek Grójeckich. Wszystkie plany, założenia strategii marketingowej i komunikacji realizujemy powoli, małymi kroczkami. Bo, jak to mówią – co nagle, to po diable.

- Ale to chyba nie jedyny sukces. W końcu udało się wam wyeliminować największą bolączkę całej branży sadowniczej, czyli polsko-polską konkurencję.

Dzięki temu, że Stowarzyszenie jest jedynym dystrybutorem Jabłek Grójeckich, mamy pewność, że wszystkie jabłka sprzedawane jako Jabłka Grójeckie ChOG pochodzą od certyfikowanych producentów, a ich jakość, standard prezentacji i pakowania jest zawsze na jednakowym bardzo wysokim poziomie. DNA naszej marki opieramy na 5 filarach.

Cały artykuł przeczytasz we wrześniowym numerze "Sadu Nowoczesnego".

Protest sadowników - 24 września 2020

Komentarze

Podobne artykuły

Sad Nowoczesny

10/20

KUP PRENUMERATĘ ZOBACZ E-WYDANIE

PogodaPoznań

temp. min./max.

8°C/16°C

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody