Kongres Interpoma: Komunikacja i budowanie marki

Zagadnienia poruszane podczas pierwszego w historii kongresu Interpoma Connects w wydaniu cyfrowym były bardzo różnorodne. Dużo uwagi poświęcono zrównoważonemu rozwojowi oraz problemowi pozostałości substancji chemicznych w owocach.
Sporym wyzwaniem stojącym na drodze między producentami rolnymi a konsumentami jest poprawa wizerunku oferowanych na rynku produktów rolnych, w tym jabłek. Na temat komunikowania odbiorcom wartościowych treści mówił Christoph Josephi z agencji Panama PR (Niemcy): – Opinie społeczeństwa na temat ogólnie rozumianego rolnictwa mają raczej negatywny wydźwięk. Oczekiwania wobec romantycznej wizji rolnictwa – bliskości z naturą – zderzają się z popularyzowaną powszechnie informacją na temat stosowania pestycydów, manipulacji genetycznych, szkodliwości dla pszczół, nadmiernej komercjalizacji czy marnowania żywności. Taki przekaz niszczy wizerunek produktów rolnych – informował prelegent.
Zdaniem C. Josephiego na rozpowszechniane w mediach liczne fałszywe informacje najlepiej reagować poprzez kreowanie nowych, pozytywnych treści, np. za pośrednictwem profesjonalnych mediów, a nawet samodzielnie. – Sprzedaż owoców ma wiele wspólnego z budowaniem zaufania u konsumentów. Komunikując im takie wartości, jak chociażby zrównoważony rozwój, możemy stworzyć silną więź rolnik-konsument – konkludował prelegent.
Połowa sukcesu - Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw
Podobne artykuły
PogodaPoznań
temp. min./max.
-1°C/1°C
Polecany artykuł
-
25.01.2021
„Błagamy o jakąkolwiek pomoc”. COVID postawił ...
-
04.01.2021
W Ryczywole powstaje nowoczesna i olbrzymia sz...
-
09.01.2021
Wrocław potrzebuje dużych ilości obranych warzyw
-
07.01.2021
Hiszpania: silne mrozy uszkodziły uprawy warzyw
-
12.01.2021
Krzywe buraki jednak znalazły kupca!
-
06.01.2021
Sprzedaż warzyw w 2021 roku. Nowe szanse i pro...
Komentarze