![Wybory do Izby Gmin w Wielkiej Brytanii](https://static.sadnowoczesny.pl/images/2024/07/12/o_544148_1280.webp)
W trakcie kongresu przedstawiciele i prezesi kluczowych i międzynarodowych sieci handlowych działających w Polsce oraz koncernów FMCG rozmawiają na temat wyznaczenia strategicznych kierunków rozwoju sektora handlowego, który uwzględniać będzie aktualne trendy.
Pierwszego dnia kongresu miał możliwość wypowiedzieć się prezes Związku Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej Mirosław Maliszewski w bloku tematycznym „Z sadu i pola na salony”.
„Z sadu i pola na salony”
Podczas debaty rozmawiano o wyzwaniach dla rolnictwa i obecnej sytuacji. Sieci sklepów, aby generować jak najwyższy zysk, chcą mieć możliwie wysokie marże, a to jak wiadomo, kłóci się z interesem producentów, którzy mają coraz gorzej na rynku.
– Branża doświadczyła zerwania łańcuchów dystrybucji. Na 4 jabłka 3 eksportowaliśmy. Już w 2014 r. przerwany został eksport na rynek rosyjski. Konflikt z Białorusią przerwał kolejny łańcuch. Wojna zatrzymała całkowicie kanały dystrybucji do Rosji, Białorusi, Kazachstanu – opisywał sytuację branży Mirosław Maliszewski.
- Nie widzieliśmy dotąd dialogu między branżą detaliczną a naszą branżą. Sieci handlowe muszą s...