StoryEditor

Promocja polskich jabłek na Tajwanie

05.05.2021., 11:33h

Na Tajwanie zorganizowano promocję polskich jabłek pod nazwą „Polish Apple Night”, czyli ,,Noc polskich jabłek‘‘. Rynek ten jest dla nas niezwykle perspektywiczny, ponieważ przeciętny Tajwańczyk spożywa ponad 100 kg owoców rocznie.

29 kwietnia KOWR wspólnie z Biurem Polskim w Tajpej oraz Zagranicznym Biurem Handlowym Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Tajpej zorganizował promocję polskich jabłek na Tajwanie - „Polish Apple Night”.

Tajwańscy goście mieli okazję spróbować wysłanych z Polski specjalnie na to wydarzenie świeżych jabłek pochodzących od firm sadowniczych z uprawnieniami eksportowymi na Tajwan. W wydarzeniu udział wzięło ok. 50 osób reprezentujących instytucje państwowe, firmy importowe, stowarzyszenia branżowe i sieci handlowe oraz media branżowe. Przyjechało także 5 producentów jabłek z Polski.

Tajwan importuje jabłka głównie ze Stanów Zjednoczonych, Chile i Nowej Zelandii. Popularne są odmiany Gala i Fuji. Jeśli chodzi o Polskę uprawnienia eksportowe na ten sezon posiada 15 polskich podmiotów. 

Polskie jabłka uzyskały dopuszczenie do rynku tajwańskiego pod koniec 2019 r. Aktualnie na liście zatwierdzonej przez Tajwański BAPHIQ (Bureau of Animal and Plant Health Inspection and Quarantine) znajduje się 15 podmiotów sadowniczych z Polski. Do tej pory nie wyeksportowano jednak jeszcze żadnych jabłek z Polski na Tajwan, choć pierwsza partia tych owoców dotarła tam na początku grudnia 2020 roku. Wysyłkę próbnego opakowania typu buszel paskowanych sportów Gali zrealizowała Grupa Producentów Owoców "Galster".

- Wysłaliśmy buszel z jabłkami z naszych sadów, by Tajwańczycy mogli sprawdzić walory smakowe tej odmiany. Z kolei my przetestowaliśmy poprawność zrobienia pełnej dokumentacji potrzebnej do wysyłki. To było typowe pierwsze przetarcie szlaku, które zakończyło się sukcesem – powiedział w grudniu w rozmowie z nami Mateusz Wajnert, kierownik Działu Handlowego GPO Galster.

Na Tajwanie jabłka są popularnym owocem, traktowanym jako deser i przekazywanym często w formie prezentu. Przeciętny Tajwańczyk spożywa ok. 7 kg tych owoców rocznie.

Kontynuacją „Polish Apple Night” będzie sesja rozmów B2B online w dniach 4-7 maja pomiędzy firmami sadowniczymi z Polski a importerami z Tajwanu.

ksz, oprac. na podst. KOWR, fot. KOWR
14. czerwiec 2024 17:16