StoryEditor

Fenomen polskiej borówki. Jaki jest roczny wzrost konsumpcji?

08.07.2022., 12:12h

Rok do roku polską borówkę spożywa coraz więcej konsumentów. W czerwcu 2022 roku spożycie borówki deklarowało 12 mln osób. Skąd fenomenem tej jagody?

Polacy uważają, że naszą borówkę powinniśmy promować jako wizytówkę polskiego rolnictwa za granicą. Jej konsumpcja z roku na rok wzrasta o średnio 8%.
W latach od 2020 roku do 2022 borówka stała się liderem konsumpcji, wg badań prowadzonych przez Kantar Public, w ramach realizacji przez Krajowy Związek grup Producentów Owoców i Warzyw projektu „CORE TEAM promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, II edycja”.


Systematyczny wzrost konsumpcji

W czerwcu 2020 roku borówkę jadło 22% Polaków, w czerwcu 2021 już 30%, w czerwcu br., 37% populacji, to jest 12 mln osób. Konsumpcja borówki rośnie systematycznie o ok. 8% rocznie. Tylko w czerwcu przybyło borówce 2,3 mln konsumentów. W czerwcu 2020 roku jedzenie borówki deklarowało 7,1 mln osób – 22% populacji, natomiast rok później było to już 30%, a w roku bieżącym, aż 37, co odpowiada licznie 12 milionów osób.

Borówka prowadzi w pozyskiwaniu nowych konsumentów

Od czerwca 2021 roku do czerwca br. liczba konsumentów borówki wzrosła o 2,3 mln osób. Podobnymi wynikami może pochwalić się największe odkrycie tego roku - jagoda kamczacka.

Zbiór ręczny to coś, co ją ...

Ten artykuł jest dostępny wyłączenie dla Prenumeratorów SAD
Zyskaj dostęp do tego i innych wyjątkowych artykułów
27. lipiec 2024 11:11