![Pan Jerzy Wilczewski właściciel największej w Polsce plantacji borówki.](https://static.sadnowoczesny.pl/images/2024/06/13/o_539513_1280.webp)
Polacy uważają, że naszą borówkę powinniśmy promować jako wizytówkę polskiego rolnictwa za granicą. Jej konsumpcja z roku na rok wzrasta o średnio 8%.
W latach od 2020 roku do 2022 borówka stała się liderem konsumpcji, wg badań prowadzonych przez Kantar Public, w ramach realizacji przez Krajowy Związek grup Producentów Owoców i Warzyw projektu „CORE TEAM promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, II edycja”.
Systematyczny wzrost konsumpcji
W czerwcu 2020 roku borówkę jadło 22% Polaków, w czerwcu 2021 już 30%, w czerwcu br., 37% populacji, to jest 12 mln osób. Konsumpcja borówki rośnie systematycznie o ok. 8% rocznie. Tylko w czerwcu przybyło borówce 2,3 mln konsumentów. W czerwcu 2020 roku jedzenie borówki deklarowało 7,1 mln osób – 22% populacji, natomiast rok później było to już 30%, a w roku bieżącym, aż 37, co odpowiada licznie 12 milionów osób.
Borówka prowadzi w pozyskiwaniu nowych konsumentów
Od czerwca 2021 roku do czerwca br. liczba konsumentów borówki wzrosła o 2,3 mln osób. Podobnymi wynikami może pochwalić się największe odkrycie tego roku - jagoda kamczacka.