StoryEditor

Pink Lady zauważa spadek sprzedaży jabłek w UE

12.07.2019., 15:04h
W sezonie 2018/2019 firma na rynku europejskim sprzedała 170 tys. ton jabłek, podczas gdy w 2017/2018 liczba ta wynosiła 178 tysięcy ton.

Firma Pink Lady odnotowała spadek sprzedaży jabłek popularnej marki na rynku UE na tle ogólnego spadku konsumpcji jabłek w Europie. Według statystyk z europejskiego oddziału Pink Lady, w sezonie 2018/2019 zostało sprzedanych 170 tysięcy ton jabłek, podczas gdy w 2017/2018 liczba ta wynosiła 178 tysięcy ton. Jako jeden z czynników, który wpłynął na sprzedaż, firma wskazała niekorzystne warunki pogodowe w okresie zbiorów. Przedstawiciele firmy zauważyli, że pomimo spadku sprzedaży, Pink Lady utrzymuje stabilną pozycję na trudnym rynku UE.

W szczególności wzrost sprzedaży jabłek Pink Lady zaobserwowano w Holandii (+ 15%; do 10 tys. Ton), Francji (+ 14%; do 22,2 tys. Ton) i Wielkiej Brytanii (+ 9%; do 33 tys. Ton) . Wzrosła również sprzedaż owoców w Irlandii (+ 5%), Niemczech (+ 1,5%) i Francji (+ 0,8%). Tym samym firma kończy sezon pozytywnie. Firma wyjaśnia swój sukces na rynkach Niemiec, Hiszpanii i Belgii udanej kampanii marketingowej marki Pinkids. Sprzedaż jabłek pod tą etykietą wzrosła o 20%. Ponadto rośnie świadomość marki. W 7 krajach na 10 popularność marki przekroczyła 80%. Na przykład w Belgii jabłka Pink Lady są znane 81% konsumentów, w Irlandii – 92%, w Danii – 89%.

Maciej Kania
Źródło: East-Fruit.com

13. październik 2024 00:55