StoryEditor

Class Nexos – ciągnik o wąskiej rozstawie kół, do pracy w sadzie

16.12.2021., 11:47h
Ciągniki z serii NEXOS otrzymują między innymi nową przekładnię, nową kabinę z płaską podłogą i nowy design. Dodatkowo na nowo zostanie opracowana struktura modeli tej klasy. Dzięki temu NEXOS ma sprostać każdemu wyzwaniu.

Nowe wzornictwo w ciągnikach serii Nexos

Nowoczesny wygląd nawiązuje do designu „Y”, wprowadzonego po raz pierwszy w 2019 roku w aktualnej serii kombajnów LEXION i zastosowanego również w serii TRION. Wyraziste kontury nie tylko nadają masce silnika dynamiczny wygląd, ale również zwiększają jej sztywność. Komponuje się z nimi przeprojektowany dach kabiny. Dzięki bardziej płaskiej konstrukcji maski silnika operator ma lepszą widoczność do przodu.

Nowy flagowy ciągnik od Class Nexos 260

Na masce silnika jest teraz oznaczenia typu. Serie Nexos VE, VL i F o szerokości 1,0 m, 1,25 m i 1,45 m mają oznaczenia serii modelowych S, M i L o identycznych szerokościach zewnętrznych. Poza tym jest nowy wariant Nexos XL o szerokości zewnętrznej 1,55 m oraz wąskie serie bez kabiny Nexos MD i Nexos LD o szerokości 1,25 m i 1,45 m (na potrzeby sadów owocowych). Modele Nexos MD i LD są dostępne wyłącznie bez kabiny, a Nexos L i XL można zamówić z kabiną lub bez niej.

Dla serii Nexos S, M, L i XL jako wariant z kabiną dostępny jest teraz nowy flagowy model Nexos 260. Według informacji producenta, to obecnie jeden z najmocniejszych ciągników na rynku o wąskim rozstawie kół. Wymienione serie z pięcioma modelami dla każdej z nich obejmują zakres mocy maksymalnej od 75 do 120 KM (Nexos XL: cztery modele od 85 do 120 KM). Serie modelowe Nexos MD i Nexos LD oferują po cztery modele o mocy maksymalnej od 75 do 103 KM. 

Ciągnik z nową funkcją Smart Stop i prędkością ECO

Nowa funkcja Smart Stop: wciśnięcie hamulca nożnego powoduje automatyczne rozłączenie przekładni, a zwolnienie pedału hamulca jej ponowne włączenie. Ułatwia to hamowanie i ruszanie na zboczach lub skrzyżowaniach, a także manewrowanie podczas prac z ładowaczem czołowym.

Claas informuje, że przekładnię udoskonalono w zakresie komfortu i wydajności, teraz jest pięć biegów w trzech grupach. Dwa biegi zmieniane pod obciążeniem Twinshift dają 30 przełożeń do przodu i 15 do tyłu, a rewers mechaniczny oferuje 30 biegów do tyłu. Prędkość maksymalna w wariancie Eco to 40 km/h, osiągana jest przy ekonomicznej prędkości silnika 1700 obr./min. Zależnie od potrzeb można zdecydować się na wersją mechaniczną lub z rewersem elektrohydraulicznym Revershift.


Ergonomiczna kabina ciągnika

Do najważniejszych cech nowej, sześciosłupkowej kabiny:

  • płaska podłoga i łatwe wsiadanie oraz wysiadanie,
  • uporządkowany wygląd obszaru roboczego po prawej strony,
  • krótka dźwignia zmiana biegów usprawnia ich przełączanie i korzystanie z prawych drzwi,
  • dach z systemem filtrów kabinowych kategorii 4, 
  • uszczelniona kabina i zredukowany poziom hałasu,
  • nowy projekt dachu może mieć nawet 8 reflektorów (halogen lub LED),
  • opcjonalny ISOBUS można będzie rozbudować o różne pakiety cyfrowe, 
  • funkcja Denamic Steering zmniejsza liczbę obrotów kierownicy,
  • w 2022 roku do serii dołączą funkcje rolnictwa precyzyjnego.
Fot. Class/MoreConcept
14. październik 2024 04:53