StoryEditor

Innvigo rozwija skrzydła

Niemal czterokrotne zwiększenie obrotów w firmie w przeciągu sześciu lat – to liczby, które 4 marca firma Innvigo zaprezentowała podczas konferencji prasowej. Jakie są plany na dalszy jej rozwój? 

– Od początku przyświecała nam idea zdobywania dużych obszarów rynku rolniczego w Polsce i na świecie. Jest to możliwe dzięki jakości naszych produktów i serwisu, które oferujemy naszym klientom – mówił Krzysztof Golec, prezes zarządu Innvigo. – Obecnie możemy się pochwalić dość obszernym portfolio: 28 herbicydami, 14 fungicydami, 4 zaprawami nasiennymi, 3 insektycydami, 3 regulatorami wzrostu, preparatem FruitSmart do przechowywania owoców i adjuwantem. W samej tylko Polsce nasze produkty są stosowane na ponad 10 mln ha upraw.

Jak informował prelegent, firma postawiła na wypracowanie dobrych relacji z klientami: – W tym celu stworzyliśmy biuletyn informacyjny – INNFo. Na końcowym etapie przygotowań jest też platforma „Między miedzami”, która będzie służyła publikowaniu informacji kluczowych dla naszych odbiorców – zapowiedział K. Golec.

Więcej na temat nowych projektów firmy mówił Robert Smorawski, wiceprezes ds. sprzedaży, informując o rozbudowie działu sprzedaży: – Obecnie w Polsce mamy wydzielone 4 rejony, w obrębie których pracuje 48 dystrybutorów obsługiwanych przez 20 osób w terenie – wszystko po to, aby zbliżyć się do klienta, nawiązując z nim bezpośredni kontakt. Ponadto firma wprowadziła nową strukturę – dział kontaktu z klientem sklepowym.  

W nowy sezon firma wchodzi z hasłem #wybieramInnvigo. – Za tym sloganem stoi nie tylko przystępna cena, lecz także nowoczesna technologia, jakość i skuteczność – informował R. Smorawski. 

O zagranicznej sprzedaży Innvigo opowiadał Jacek Zawadzki, wiceprezes zarządu. – Ten dział rozwija się bardzo dynamicznie – w 2016 r. obroty firmy wynosiły ponad 110 mln zł, z czego sprzedaż zagraniczna wynosiła zaledwie 7%. Dziś (dane za 2020 r.) wartość sprzedaży to około 400 mln zł, z czego udział sprzedaży zagranicznej wynosi 25% – informował prelegent.

Obecnie firma sprzedaje swoje produkty do 12 krajów – w Europie (Hiszpania, Holandia, Belgia, Włochy, Czechy, Słowacja, Rumunia, Węgry, Litwa, Ukraina), do USA i Emiratów Arabskich. – Łącznie mamy 277 rejestracji w 17 krajach – mówił J. Zawadzki. – W najbliższych latach planujemy zdobyć 20 nowych rynków zagranicznych. W pierwszej kolejności – być może już w tym roku – Mołdawię i Australię. 

A. Okła-Wierzbicka
19. kwiecień 2024 15:23