StoryEditor

Czas na polskie superowoce!

04.06.2019., 15:01h
Pod koniec kwietnia w siedzibie grupy producentów Twój Owoc odbyło się spotkanie inaugurujące kampanię promocyjną „Czas na polskie superowoce!”. Wzięli w nim udział minister rolnictwa i rozwoju wsi Jan Krzysztof Ardanowski oraz przedstawiciele 7 grup producentów owoców jagodowych i organizacji branżowych.

Kampania „Czas na polskie superowoce!” uzyskała dofinansowanie z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, a koszt jej realizacji opiewa na ok. 375 tys. zł. Działania w ramach tego projektu będą prowadzone przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw we współpracy z organizacjami branżowymi: Stowarzyszeniem Plantatorów Borówki Amerykańskiej, Stowarzyszeniem Plantatorów Truskawki, Krajowym Stowarzyszeniem Plantatorów Czarnych Porzeczek, Stowarzyszeniem Plantatorów MiniKiwi, Krajowym Zrzeszeniem Plantatorów Aronii „Aronia Polska” oraz Stowarzyszeniem Plantatorów Jagody Kamczackiej. Partnerem merytorycznym kampanii została Fundacja Promocji Polskiej Borówki, a nadzór strategiczny nad jej realizacją pełnić będzie agencja Inspire smarter branding.

Głównym celem kampanii jest promocja polskich owoców jagodowych – borówek, truskawek, malin, czarnych porzeczek, aronii, minikiwi i jagody kamczackiej. Zaplanowane działania mają na celu zwiększenie świadomości konsumentów na temat wyjątkowych walorów owoców jagodowych oraz budowanie nawyku ich codziennego spożywania w sezonie zbiorów – czyli od maja do października. Projekt jest efektem współpracy całego sektora jagodowego. Plantatorzy z różnych grup producentów i przedstawiciele organizacji branżowych połączyli siły, aby wspólnie promować polskie owoce jagodowe i ich codzienną konsumpcję w sezonie zbiorów i podaży na rynku. – Wspólna promocja całej branży owoców jagodowych to dziś jedyna możliwość budowania przyszłości. Przed nami edukacja konsumentów. Będziemy budować postrzeganie owoców jagodowych jako super zdrowych – superowoców. Chcemy  zmieniać nawyki żywieniowe. Wiemy, że są one do ukształtowania i że stawką jest zdrowie Polaków – podkreślił Ireneusz Komorowski, prezes Stowarzyszenia Plantatorów Borówki Amerykańskiej.

Pierwszą aktywnością w ramach kampanii były warsztaty promujące walory zdrowotne i smakowe oraz pozytywny wpływ na urodę truskawek i malin. Spotkanie odbyło się 14 maja w Warszawie pod hasłem „Superowoce dla urody! – truskawki i maliny” (więcej na ten temat w kolejnym numerze SN).

Maciej Kania
Źródło: Anna Maciejuk – relacja ze spotkania (Sad Nowoczesny 6/2019)

05. grudzień 2024 22:14