StoryEditorMateriał promocyjny

Własny sklep internetowy w 2023 roku - Trendy

14.12.2022., 11:38h
Artykuł PartneraArtykuł Partnera

Własny sklep internetowy i systematyczna praca nad jego rozwojem może okazać się dużym wyzwaniem. Będzie ono znacznie łatwiejsze jednak, gdy zadbamy o to, by wytyczać kierunek w zgodzie z obowiązującymi trendami. Dzięki stałej obserwacji zachowań potencjalnych klientów, a także badaniach rynkowych wyciągniemy wnioski, które mogą przyśpieszyć nasz wzrost nawet kilkukrotnie.

Trendy w e-commerce - Co będzie ważne w handlu internetowym? 

Trendy w e-commerce co roku warto przeanalizować, gdyż ich odpowiednie wykorzystanie może okazać się źródłem długoterminowej przewagi dla firmy. Ostatnie lata przyniosły nam duże przyśpieszenie rynku jako całości. Zaktualizowały się również kierunki rozwoju, który napędzany jest potrzebami konsumentów, technologią i co najmniej kilkoma innymi elementami. Jakie więc trendy mogą okazać się istotne w e-commerce w 2023 roku? 

1. Same Day Delivery 

Wygodna i super szybka dostawa to jeden z elementów, którego będą oczekiwali konsumenci. Teraz już jest to standard, gdy paczka przychodzi po jednym, czy dwóch dniach. Osoby dokonujące zakupów w internecie w Polsce jako najbardziej motywujące ich do zakupu formy dostawy wskazują Paczkomaty InPost, dostawę do domu i dostawę do punktów odbioru. Wniosek? Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, Twoje paczki muszą dochodzić szybko i w wygodne dla konsumenta miejsce, w odpowiednim czasie. 

2. Wszyscy kupują w internecie 

Teraz już nie ma sytuacji, gdzie własny sklep internetowy może nie powstać, bo “nasza grupa docelowa nie robi zakupów w internecie”. Okazuje się bowiem, że obecnie każda grupa, niezależnie od wieku, wykorzystuje sieć do tego, aby kupić elementy garderoby, meble do mieszkania lub jedzenie i artykuły pierwszego użytku. Korzystanie ze sklepów internetowych stało się w ostatnich latach powszechne. 

Dla Ciebie oznacza to, że jeżeli prowadzisz obecnie lokalną firmę, np. skupioną wokół grupy osób w podeszłym wieku, możesz pomyśleć o uzupełnienie jej oferty produktami w sklepie internetowym. Zwiększysz w ten sposób wygodę potencjalnych klientów i rozmiar swojego przychodu, gdyż będziesz mógł trafić do większej ilości osób. 

3. Świadomy klient = współczesny klient 

Teraz jak nigdy użytkownicy internetu sprawdzają to, jaki produkt kupują, jakie ma właściwości i czy nie otrzymają tego samego w innym sklepie, w korzystniejszej cenie. Prezentacja produktów, kategorii i innych elementów sklepu, łącznie z poradnikami, staje się ważna jak nigdy wcześniej. 

Zadbaj o to, aby edukować swojego klienta w zakresie własnych produktów na stronie i poza nią (np. w mediach społecznościowych), a potem skutecznie doprowadzać do zakupu (np. za pomocą jednoetapowego koszyka w sklepie internetowym, starannie zaprojektowanej karty produktu). 

 

4. Wszystko dla wygody i szybkości 

Jeżeli myślisz, jak wyprzedzić konkurencję w następnym roku, spraw, by Twoje produkty były możliwe do kupienia wygodniej i szybciej. Pamiętaj, że z perspektywy klienta i co najmniej kilkunastu lub kilkudziesięciu opcji do wyboru w Twojej kategorii, liczy się czas, wygoda i bezpieczeństwo. Dbając o każdy ze wspomnianych aspektów masz stosunkowo duże szanse na pozyskanie go. 

Przykład: Jeżeli Twoja konkurencja ma wolny sklep, postaraj się z całych sił, aby Twój działał szybciej i był bardziej intuicyjny. Użytkownicy to docenią, a konwersja podskoczy. Jeżeli Twój konkurent oferuje tylko płatność przelewem, zaproponuj wszystkie inne formy płatności, łącznie z BLIK, kartami i pozostałymi. Zamiast kilkanaście minut, zapłaci on w kilka sekund. Jeżeli myślisz, że to ma niewielkie znaczenie, mylisz się! Ogromna część potencjalnych klientów wychodzi ze sklepów internetowych gdy ładuje się on o sekundę dłużej lub nie ma formy płatności, na której im zależy. 

5. Sztuczna inteligencja (AI) na każdym kroku

Będziemy widzieć coraz więcej tekstów napisanych przez sztuczną inteligencję, a także materiałów graficznych, wideo i wiele innych. Będzie wykorzystywana w sklepach, reklamach i innych. Dotknie większości dziedzin życia. Może w Twoim biznesie też przyniesie trochę dobrego? 

Podsumowanie 

Pamiętaj, że wykorzystanie trendów na swoją korzyść zakłada wprowadzenie konkretnych usprawnień na ich podstawie. Przygotowując własny sklep internetowy pamiętaj o tym, by zerknąć na trendy wśród swoich, konkretnie określonych klientów. Powodzenia w budowaniu przewagi konkurencyjnej. 

04. grudzień 2024 10:43