StoryEditor

Odmiana jabłek Kissabel® zaczyna szturmować rynek

13.05.2022., 12:04h

Zbiory jabłek Kissabel® na terenach Chile, Argentyny, Nowej Zelandii, Australii i RPA zakończyły się w ciągu ostatnich kilku tygodni bardzo pozytywnymi wynikami. 

Na półkuli południowej zbiory odmiany Kissabel® zakończyły się pozytywnym wynikiem. Wpływ na niego miał na pewno dobrze przebiegający sezon pod względem pogody.

Czym się charakteryzuje?

Odmiana tych jabłka charakteryzuje się czerwonym miąższem, jest zachęcająco chrupiąca. Jedno z najbardziej entuzjastycznych doniesień pochodzi z Australii , kraju na półkuli południowej.
- Zbiory jabłek Kissabel® – mówi Angela Bracken, kierownik ds. marketingu w Montague – były bardzo pozytywne, ponieważ na większości obszarów upraw cieszyliśmy się chłodniejszym niż zwykle latem, z ponadprzeciętnymi opadami deszczu. Zaowocowało to owocami doskonałej jakości i dobrej wielkości. Pojawiły się pewne problemy związane z wilgotnością, ale bilans jest z pewnością pozytywny.

Sprzedaż na wysokim poziomie

Wrażenia były również dobre z punktu widzenia sprzedaży. 
- Nasz niedawno otwarty sklep detaliczny Bill‘s Orchard Gate – kontynuuje Bracken – pozwolił nam przetestować Kissabel® bezpośrednio z lokalną społecznością i zdobyć opinie konsumentów na temat atrakcyjności wizualnej, smaku i aromatu. Otrzymaliśmy bardzo dobre opinie na wszystkich frontach , a kilku konsumentów wróciło do zakupu i poprosiło o więcej informacji. Ale to nie wszystko. W naszych wycieczkach po sadach, które organizujemy dla konsumentów, włączyliśmy również – podsumowuje Bracken – jabłka Kissabel®, podczas których uczymy, jak zbierać to jabłko i jak najlepiej się nim cieszyć.

Marketing dźwignią handlu

Firma Montague podjęła działania marketingowe. Między innymi plakaty w punktach sprzedaży (wykorzystywane również w pudełkach prezentowych dystrybuowanych do klientów i mediów), szkolenia dla konsumentów, degustacje w miejscu sprzedaży, działania PR z mediami oraz posty w mediach społecznościowych.


Projekt w Nowej Zelandii

- Jesteśmy w trzecim roku testów – wyjaśnia Paul Paynter, dyrektor generalny Yummyfruit – i możemy powiedzieć, że te jabłka o niskiej kwasowości są tym, czego potrzebujemy. Jest to funkcja szczególnie pożądana przez azjatyckich konsumentów, do której coraz bardziej zmierzamy na poziomie komercyjnym.
  
Idąc dalej na zachód, kolejnym obszarem produkcji jest Republika Południowej Afryki.
- Skoncentrujemy się na odmianach o czerwonej skórce – potwierdza Tanith Freeman, kierownik ds. rozwoju produktu w Dutoit – rozpoczynając kampanię komercyjną w 2025 r. i koncentrując się na lokalnej dystrybucji w supermarketach premium, jako głównym celu.

Testy w Chile prowadzone przez Unifrutti i w Argentynie przez Mono Azul również osiągają doskonałe wyniki.
- Kolor miąższu i chrupkość Kissabel® były bardzo dobre - mówi Riccardo Gatti, kierownik produkcji Unifrutti. - Odpowiedź wśród tych, którzy mogli ich skosztować – kontynuuje – była wyjątkowa, do tego stopnia, że ​​nieliczne dostępne ilości zostały wkrótce wyprzedane. W tym roku skupimy się na testowaniu w Ameryce Środkowej i jesteśmy bardzo optymistycznie nastawieni do kolejnych kroków w komercjalizacji.



Te optymistyczne prognozy potwierdził również kierownik programu Emmanuel de Lapparent.
- Wspaniale jest widzieć, że program Ifored robi wielkie postępy również na półkuli południowej, gdzie nasi partnerzy planują obecnie pierwsze plantacje pilotażowe. Wkrótce będą mieli do dyspozycji więcej owoców, aby ocenić potencjał rynkowy tego wyjątkowego jabłka i promować markę Kissabel®.
 
Źródło:  Kissabel
Fot: Facebook Kissabel

23. kwiecień 2024 20:00